zaterdag 9 maart 2013

Citaten over het huwelijk 2


"In Hollywood is een huwelijk een succes
als het langer meegaat dan melk."

Rita Rudner

"Er is zo weinig verschil tussen echtgenoten
dat je evengoed de eerste kan houden."

Adela Rogers St. John

"Getrouwd zijn is geweldig.
't Is zo fijn om die speciale persoon te hebben gevonden
die ik de rest van mijn leven wil lastigvallen."

Rita Rudner

"Een eersteklas huwelijk is zoals een eersteklas hotel:
duur, maar het meer dan waard."

Mignon McLaughlin

"Het huwelijk is niet alleen een spirituele band,
het is ook onthouden
om de vuilniszakken buiten te zetten."

Joyce Brothers

"Trouwen met een man is zoals wanneer je iets koopt dat je allang hebt staan bewonderen in een etalage. Je mag er dan wel gek op zijn als je het thuis brengt, maar het past niet altijd bij de rest van je huis."

Jean Kerr

"Het huwelijk komt niet met een garantie.
Als het dat is wat je zoekt,
ga dan met een autobatterij samenleven."

Erma Bombeck

"Het was een gemengd huwelijk.
Ik menselijk, hij een Klingon."

Carol Leifer

"Als je een getrouwd stel op straat ziet lopen,
dan is degene die 2 of 3 stappen vooroploopt,
degene die kwaad is."

Helen Rowland

"Liefde is blind,
maar het huwelijk herstelt het zicht."

George Lichtenberg

"Het huwelijk is de verbintenis tussen twee mensen,
waarvan de één verjaardagen nooit onthoudt,
en de ander ze nooit vergeet."

Ogden Nash

"Trouw altijd vroeg in de ochtend.
Als het niet goed afloopt,
dan heb je ten minste geen hele dag verbruikt."

Mickey Rooney

"Een archeoloog is de beste echtgenoot
die een vrouw kan hebben.
Hoe ouder ze wordt,
hoe meer hij in haar geïnteresseerd zal zijn."

Agatha Christie

"Ik ben nooit getrouwd omdat ik er geen reden toe had. Ik heb drie huisdieren die dezelfde rollen vervullen als een echtgenoot. Mijn hond gromt elke morgen, de papegaai vloekt de hele middag en de kat komt 's avonds te laat thuis."

Marie Corelli

"Trouwringen: 's werelds kleinste handboeien."

**

8 opmerkingen:

  1. als eerste hierover een reactie schrijven....omdat ik zelf 20 jaar gehuwd geweest ben, geloof ik alleen in een goed huwelijk als er vertrouwen bij elkaar is en dat er geen leugens worden vertelt, dat je je goed voelt, dan zijn trouwringen zeker geen kleine handboeien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het huwelijk is slechts een verbintenis op papier en met dure ringen blabla.. :D
    Nee, als je echt van elkaar houdt hoef je niet per se te trouwen vind ik.
    Als je elkaar vertrouwd, en je elkaar niet probeert te veranderen.. Maar trouwen hoeft niet per se.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben er eigenlijk best trots op dat we dit jaar 32 jaar gehuwd zijn. was niet altijd even gemakkelijk, maar dubbel en dik waard. ik weet wel niet of grote huwelijksfeesten en dure ringen daar iets mee te maken hebben, heel ons feest bestond uit eten bij mijn schoonouders, met 8 personen. (zilveren) trouwringen hebben we pas het jaar erna gekocht, als we wat meer geld hadden. (het gezicht van de juwelier toen hij vroeg welke datum er in gegraveerd moest worden was dan weer onbetaalbaar :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja ik zou dit nooit geloofd hebben, zij het dat sommige citaten hier werkelijkheid worden.
    Nu ben ik getrouwd gewoon uit liefde, het graag hebben van die ander ... als is het altijd andersmans kind dat je grootbrengt ;-)))

    liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moet lachen om de reactie van Kay

    Zo voelt het soms wel degelijk grijnzzzz
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een huwelijk is soms gewoon hard werken !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo D.,
    Bij ons zegt men altijd 'trouwen is houden', al weet je nooit op voorhand hoe het afloopt. Toch loont het de moeite er een beetje aan te werken, trouwens de ene dag is de andere niet, maar de gulden middenweg bewandelen helpt al heel veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo D.,
    Het onlogische van computers en hun aanverwante software is ook, dat je hier moet reageren omdat het op de juiste plaats niet kan. Eigenlijk moeten we zeggen, gelukkig dat we deze evolutie kunnen meemaken. Veel wordt ontzettend eenvoudiger, de drempel wordt steeds lager, maar en zijn ook nadelen aan het computertijdperk. Hij neemt veel werk over van de mens, heeft geen behoefte aan pauzes, ...

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter